• ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (ΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ-ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ) ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

Κυριακή, 8 Ιανουαρίου 2012

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ - ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ - ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ του ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ.

1) Εικαστική Έκφραση Ποικίλες Κατασκευές από « άχρηστα » υλικά της τάξης ή υλικά που έφερναν τα παιδιά από το σπίτι τους για την γωνιά των κατασκευών:
- « Το κουτί της Ανακύκλωσης » : Eνα μεγάλο χαρτόκουτο που ντύθηκε εξωτερικά με χαρτί του μέτρου. Επάνω στο χαρτί τα παιδιά ζωγράφισαν με πινέλα έναν “ όμορφο, καθαρό κόσμο ».
- « Η Ντενεκεδούπολη » : Οι κάτοικοί της φτιάχτηκαν από άδεια ντενεκεδάκια !
- « Ο πύργος της Ανακύκλωσης » & « το Τσίρκο του κ. Μπίπ »: ομαδικές κατασκευές από χαρτόκουτα, μπουκάλια & κουτιά χυμών.
- Βάρκες από εφημερίδες που κολλήθηκαν σε αφίσα.
- Φορτηγό και αυτοκίνητο από χαρτόκουτα, κασεδάκια, καπάκια.
- « Οι τσιγαρούληδες » : κούκλες κουκλοθεάτρου από άδεια πακέτα τσιγάρων, παλιά υφάσματα, κουμπιά και καπάκια.
- « Ο Ρομποτούλης Ανακυκλωσούλης » από μπουκάλια, κουτιά και καπάκια !
- « Ο φτερωτός Δράκος Ρέξ » από κεσεδάκια γιαουρτιού & εφημερίδες !
- Λουλούδια από αυγοθήκες.
- Χριστουγεννιάτικες κατασκευές :
α) Καλαθάκια και καμπάνες για το Δέντρο μας, από κεσεδάκια γιαουρτιού.
β) Χριστουγεννιάτικο Δεντράκι από ρολά υγείας.
γ) Μπάλες από χαρτοπολτό που τις βάψαμε με πινέλα και τις πασπαλίσαμε με χρυσόσκονη !
- Πασχαλινές κατασκευές :
α) Αυγοθήκες – « κοκοράκια » από κεσεδάκια γιαουρτιού. β) Αυγοθήκες « λαγοί » από ρολά υγείας !
- Μολυβοθήκες και αεροπλάνα – μόμπιλ από χαρτί υγείας.
- Γλαστράκια για την γιορτή της μητέρας από κεσεδάκια γιαουρτιού.
- Κολιέ με χάντρες φτιαγμένες από παλιές ζωγραφιές των παιδιών.
- « Ο Πίπης » : κατασκευή Ανθρώπινου σώματος στην αυλή του σχολείου με τα υλικά του κουτιού Ανακύκλωσης.
- Ψαράκια από χάρτινα πιάτα γενεθλίων και πλαστικά κουτάλια.
- Κατασκευή προσκλήσεων για την έκθεση και την γιορτή μας από εφημερίδες και χαρτόκουτα.
- Δημιουργία ανακυκλωμένου χαρτιού από παλιές ζωγραφιές των παιδιών, εφημερίδες και παλιά βιβλία του Νηπ/γείου που διακοσμήθηκε με φυσικά υλικά !
- Δημιουργία μόμπιλ από μπουκάλια νερού ( χελιδόνια και πεταλούδες ).
- Ζωγραφική.
- Ελεύθερο σχέδιο μετά την ακρόαση σχετικών ιστοριών ή ύστερα από ανάλογες επισκέψεις ( στους κάδους του Δήμου, στον σκουπιδότοπο ).


- Ομαδικές αφίσες με νερομπογιές, μαρκαδόρους ή κολλάζ με σκοπό την ενημέρωση των γονέων !
- Ατομική ζωγραφική με ελεύθερο θέμα σε χαρτοπετσέτες, εφημερίδες, χαρτόκουτα.
- Κολλάζ - « Ο Αρλεκίνος »: Ομαδική εργασία σε χαρτί του μέτρου,σε φυσικές διαστάσεις χρησιμοποιώντας παλιά υφάσματα για την στολή του.
- Ατομικές εργασίες με κομμάτια χαρτιών, εφημερίδες, σελίδες περιοδικών.


2) Δραματική Τέχνη.
- Παιχνίδια με ανακυκλώσιμα υλικά ( εφημερίδες, πλαστικά μπουκάλια νερού ) : μιμήσεις, αυτοσχεδιασμοί, έκφραση συναισθημάτων.
- Κουκλοθέατρο :Παραστάσεις από εκπ/κούς : « Ντενεκεδούπολη »
- « Τα αλλιώτικα σκουπίδια ». Αυτοσχεδιασμοί από τα παιδιά με τους Ντενεκεδούληδες και τους Τσιγαρούληδες.
- Δραματοποιήσεις βιβλίων: «Ο κ. Μπεν η Μου και τα σκουπίδια » « Πως ένα βιβλίο έγινε χαρταετός ».
- Θεατρική παράσταση στο τέλος της χρονιάς : « Ο κ. Μπεν, η Μου και τα χρήσιμα – άχρηστα » διασκευή του βιβλίου της Σ. Ζαραμπούκα. Η παράσταση δόθηκε στην αυλή του σχολείου, παρουσία των γονέων και συνοδεύτηκε από ενημέρωση για το ΚΠΕ Έδεσσας καθώς και για τα οφέλη της Ανακύκλωσης.
3) Μουσική.
- Ακρόαση και εκμάθηση σχετικών τραγουδιών : « Ανακύκλωση »« Όλα μπορούν να΄ναι χρήσιμα » συνοδεία μιμητικών ή ρυθμικών κινήσεων.
- Δημιουργία μουσικών οργάνων από κεσεδάκια γιαουρτιού - ( μαράκες ), μαρκαδόρους ( μαρκαδορόφωνο) τενεκεδάκια και μπουκάλια ( ντράμς ).- Αυτοσχεδιασμοί των παιδιών και συνοδεία τραγουδιών.
4) Φυσική Αγωγή.
Ποικίλα Ομαδικά παιχνίδια και παιχνίδια δεξιοτήτων :
- Μπόουλινγκ με πλαστικά μπουκάλια και τενεκεδάκια.
- Σκυταλοδρομία με χαρτοσωλήνες.
- « Από κούτα σε κούτα » με χαρτόκουτα.
- « Ο Βασιλιάς της σιωπής » με ντενεκεδάκια.
- « Μπουκαλοδρομία » με πλαστικά μπουκάλια νερού.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
- Παιχνίδια με σχετικά CD-ROM :« Ένα πρωινό στη ζωή του Γιαννάκη » Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
- « Ο Πέρη στα σκουπίδια » RAM KID 8.
- Αποστολή e-mail στην εταιρεία ΑΦΗΣ και παρακολούθηση του CD-ROM που μας στείλανε.
- Εγγραφή στον υπολογιστή των ενημερωτικών κειμένων για τους γονείς καθώς και των κειμένων των προσκλήσεων για την έκθεση και την γιορτή μας !
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
- Καθαρισμός της αυλής του σχολείου.
- Περίπατος για να δούμε τους «πράσινους» και «μπλε» κάδους.
- Ενημέρωση γονέων για το πρόγραμμα Ανακύκλωσης και την δημιουργία γωνιάς κατασκευών από «άχρηστα» υλικά.
- Φυτεύουμε έναν «σκουπιδόκηπο» στην αυλή του σχολείου για να δούμε ποια υλικά είναι βιοδιασπώμενα.
- Επικοινωνία με το Δασαρχείο . Δεντροφύτευση στην αυλή του σχολείου.
- Επικοινωνία με την εταιρεία ΑΦΗΣ για την εγκατάσταση κάδου ανακύκλωσης μπαταριών στο σχολείο. Διανομή του σχετικού ενημερωτικού δελτίου.
- Έκθεση των έργων των παιδιών ( κατασκευές, ζωγραφική, φύλλα εργασίας ) τα οποία επισκέφτηκαν γονείς και παιδιά της Α΄ Δημοτικού. Μοιράστηκε ενημερωτικό υλικό του σχολείου καθώς και υλικό της ΑΦΗΣ.
- Επίσκεψη στη χωματερή . Παρατήρηση, συζητήσεις , προβλέψεις.


ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ1) Προφορική επικοινωνία.- Παιχνίδια μνήμης με ανακυκλώσιμα υλικά.- Παιδική Λογοτεχνία :Ζαραμπούκα Σ. «Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια» εκδόσεις Πατάκη.Φακίνου Ε. «Ντενεκεδούπολη» εκδόσεις Κέδρος.Παρούση Α. «Ηταν ένα μικρό χαρτάκι». Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.Χατζημανώλη Α. «Σκουπίδια και Ανακύκλωση» εκδόσεις Κίρκη.Τσιλιμένη Τ. « Πως ένα βιβλίο έγινε χαρταετός» εκδόσεις Καστανιώτη.Κάσσαρης Δ. «Οι χοντρές κυρίες» εκδόσεις Κέδρος.Mitgutsch A. «Από το ξύλο στο χαρτί» εκδόσεις Ερευνητές.Η ακρόαση των ιστοριών ακολουθήθηκε από ποικίλες δραστηριό-τητες όπως συζήτηση, σχολιασμός άγνωστων λέξεων, εκμάθηση σχετικού λεξιλογίου, αφηγήσεις των παιδιών, δραματοποίηση, ελεύθε-ρο σχέδιο, κουκλοθέατρο.2) Γραπτός λόγος:- Πίνακας αναφοράς με σχετικό λεξιλόγιο.- Εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης με ανάλογα βιβλία.- Αναγνώριση του συμβόλου της Ανακύκλωσης (σχετικά παιχνί-δια).- Δημιουργία του δικού μας βιβλίου:«Το δεντράκι που το έλεγαν Αναλυτή». Εκδόσεις Ολ. Νηπ/γείο Αγκαθιάς.- Λίστα : Γιατί κάνουμε Ανακύκλωση ?- Φύλλα εργασίας : Πάζλ με τα γράμματα της λέξης «Ανακύκλω-ση», το σταυρόλεξο της Ανακύκλωσης, «ποια υλικά ανακυκλώνονται».
- Δημιουργία Γλωσσοδέτη : « Μία Ανακύκλωση μα ποια Ανακύ-κλωση ? Μία ανακύκλωση που άλλαξε ένα σκουπιδάκι».

- Δημιουργία προσκλήσεων για την έκθεση και την καλοκαιρινή γιορτή μας. Εγγραφή του σχετικού κειμένου.- Εγγραφή μηνυμάτων σε αφίσες : «Ανακύκλωση τώρα» «Εσείς ποιο κόσμο προτιμάτε ? » με σκοπό να παρακινήσουμε τους γονείς να κάνουν και αυτοί ανακύκλωση.- Εγγραφή Ενημερωτικού φυλλαδίου για τα παιδιά και τους γονείς που επισκέφτηκαν την έκθεσή μας.- Δημιουργία ταμπελών για το σκουπιδότοπό μας. Γενικά εκμεταλλευόμαστε κάθε πιθανή ευκαιρία για επαφή με το γραπτό λόγο !ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - Ομαδοποιήσεις ανακυκλώσιμων υλικών σύμφωνα με το υλικό κατασκευής τους (χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο, πλαστικό) - Διατάξεις με βάση το μέγεθος και το ύψος ( με πλαστικά μπουκάλια, κουτιά, χαρτοσακούλες ).
- Αντιστοιχήσεις : Διαπιστώνουμε ποια ομάδα έχει περισσότερα ή λιγότερα υλικά.
- Απαρίθμηση ανακυκλώσιμων υλικών και σχετικά παιχνίδια.
- Πίνακας Διπλής εισόδου:
φύλλο ερευνητή : Ποια υλικά «χάθηκαν» στο σκουπιδότοπο και ποια έμειναν τα ίδια

Βιβλιογραφία:
Ναούμ Ε – Παπαμιχαήλ Γ. «Θεματικές προσεγγίσεις – σχέδια Εργασίας για το Νηπ/γείο
– τεύχος 3. "Ανακύκλωση ». εκδ. Ελλ. Γράμματα.
- Δαφέρμου Χ. – Κουλούρη Π. – Μπασαγιάννη Ε. «Οδηγός Νηπ/γού» ΟΕΔΒ.
- Harbetean M. «Παίζουμε ξεκαρδιστικά παιχνίδια» εκδ. Ερευνητες.
- Burragi G. «Δημιουργίες με υλικά Ανακύκλωσης» εκδ. Φλούδας.
- Llimos A. «Κατασκευές σε 5 βήματα: πλαστικό – χαρτόνι ». εκδ. Δίπτυχο.
- Μαγουλιώτης Α. «Κουκλοθέατρο 1 – πώς στήνεται ένα έργο» εκδ. Καστανιώτη.
- Τσιλιμένη Τ. «Κουκλοθέατρο 2 – 62 Νέα έργα» εκδ. Καστανιώτη.
- Gordon J. « Ανακυκλωμένο Γυαλί» « Ανακυκλωμένο Χαρτί» εκδ. Ερευνητές.- Palmer J. «Ανακυκλωμένο Μέταλλο. Ανακυκλωμένο Πλαστικό» εκδ. Ερευνητές. _