ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
– ΘΑΛΑΣΣΑ - ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣΗ Ομάδα πρέπει να επιλέξει τουλάχιστον
16 από τις πιο κάτω δραστηριότητες.ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
1. Υιοθεσία-Εθελοντικός καθαρισμός ακτής
Σε περιοχές μακριά από τη θάλασσα ο καθαρισμός μπορεί να
γίνει σε ακτή λίμνης ή κοίτης ποταμού
. Τα μέλη της Ομάδας,εφοδιασμένα με γάντια και σακούλες
, καθαρίζουν την ακτήκαταγράφοντας τα απορρίμματα που μαζεύουν
. Στη συνέχεια,συζητούν τα αποτελέσματα από τον καθαρισμό και τα
δημοσιοποιούν σε τοπικούς φορείς και στον τοπικό Τύπο
.Σημείωση
: Για Δελτία Καταγραφής Απορριμμάτων επικοινωνήστεμε τα γραφεία της
CYMEPA2.
Τοποθέτηση πινακίδαςΤα μέλη της Ομάδας κατασκευάζουν με απλά υλικά πινακίδα με
περιβαλλοντικό μήνυμα την οποία και τοποθετούν στην
υιοθετημένη από την Ομάδα ακτή
, λίμνη ή ποταμό.3.
Καταγραφή τοπικής χλωρίδας – πανίδαςΤα μέλη της Ομάδας ερευνούν τη γύρω περιοχή και
καταγράφουν τα υπάρχοντα είδη φυτών και ζώων
.4.
Εργασία με θέμα τη Μεσόγειο ΘάλασσαΗ Ομάδα κάνει εργασία
/ μελέτη για τη Μεσόγειο Θάλασσαπεριγράφοντας το ρόλο της στην καθημερινή μας ζωή όπως
επίσης και τις καταστροφικές συνέπειες της ρύπανσης
.5.
Εντοπισμός παράνομων χωματερών – ΕνημέρωσηΤοπικής Αυτοδιοίκησης
Τα μέλη της Ομάδας ερευνούν
, εντοπίζουν και καταγράφουνπαράνομες χωματερές σε περιοχές κοντά στη θάλασσα
, λίμνη ήκοίτη ποταμού και συζητούν για τις επιπτώσεις που έχουν στο
φυσικό περιβάλλον της περιοχής τους
(ζώα, φυτά, έδαφος) καιτους ανθρώπους
(υγεία, οικονομία, τουρισμό κλπ). Η Ομάδαενημερώνει τους αρμόδιους φορείς
(Δήμο / Κοινότητα, Έπαρχοή Υπουργείο
) για τα αποτελέσματα της έρευνας της.6.
Εντοπισμός πηγών ρύπανσης - Ενημέρωση ΤοπικήςΑυτοδιοίκησης
Τα μέλη της Ομάδας ερευνούν
, εντοπίζουν και καταγράφουνπηγές ρύπανσης στην περιοχή τους κοντά στη θάλασσα
, λίμνη ήκοίτη ποταμού και ενημερώνουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση
.7.
Ανακύκλωση υλικώνΗ Ομάδα οργανώνει πρόγραμμα ανακύκλωσης υλικών
(π.χ.αλουμινίου
, χαρτιού, γυαλιού) στο σχολείο και διαθέτει τοσυγκεντρωμένο υλικό με τη συνεργασία της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης
.8.
Κατασκευές από "άχρηστα" υλικά – ΈκθεσηΤα μέλη της Ομάδας φτιάχνουν αντικείμενα από
"άχρηστα"υλικά
(π.χ. τενεκεδάκια, πλαστικά μπουκάλια, χάρτινεςσυσκευασίες
). Τα έργα αυτά παρουσιάζονται σε έκθεση, που ηΟμάδα οργανώνει στο σχολείο ή σε γιορτή στο τέλος της
σχολικής χρονιάς
9.
Δημιουργία έργων με φυσικά υλικά – ΈκθεσηΔημιουργία έργων χειροτεχνίας με υλικά από το φυσικό
περιβάλλον της περιοχής
(π.χ. βότσαλα, κοχύλια, φύλλα, ξύλα,κ
.ά.) και οργάνωση έκθεσης στο σχολείο.10.
Δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού με θέμα τοθαλάσσιο περιβάλλον
11.
Έντυπο με σχέδια - γελοιογραφίες με θαλάσσια είδηΗ Ομάδα δημιουργεί έντυπο με σχέδια ή γελοιογραφίες με
θαλάσσια είδη
.12.
Περιβαλλοντική σχολική εφημερίδαΗ Ομάδα φτιάχνει έντυπο με περιβαλλοντικά νέα με σκοπό την
ενημέρωση και ευαισθητοποίηση και των υπόλοιπων μαθητών
του σχολείου για την προστασία του περιβάλλοντος
.13.
Ενημερωτικό περιβαλλοντικό υλικόΤα μέλη της Ομάδας φτιάχνουν ενημερωτικό υλικό
(φυλλάδιακ
.α.) με περιβαλλοντικό περιεχόμενο και το διανέμουν ώστε ναενημερωθεί η τοπική κοινωνία
.14.
Συμμετοχή σε τοπικές δραστηριότητεςΣυμμετέχοντας σε εκδηλώσεις της περιοχής της η Ομάδα δίνει
το παράδειγμα συνεργασίας που χρειάζεται για να λυθούν κοινά
τοπικά προβλήματα
.15.
Δημόσια παρουσίαση δραστηριοτήτωνΗ Ομάδα παρουσιάζει τα αποτελέσματα δραστηριοτήτων της σε
τοπικούς τηλεοπτικούς
-ραδιοφωνικούς σταθμούς και ΜΜΕ για ναενημερώσει τους κατοίκους της περιοχής
.16.
Παρουσίαση δραστηριοτήτων στο ΔιαδίκτυοΗ Ομάδα προβάλλει στο
Internet τις δραστηριότητές της.17.
Βιντεοσκόπηση δραστηριοτήτωνΗ Ομάδα βιντεοσκοπεί δραστηριότητές της μαζί με συνεντεύξεις
και μηνύματα των μελών της και στέλνει τη βιντεοκασέτα στα
γραφεία της
CYMEPA για την παραγωγή οπτικοακουστικούενημερωτικού υλικού
.18.
Μήνυμα για την Ημέρα ΠεριβάλλοντοςΜέχρι την
30 Μαΐου η Ομάδα στέλνει στην CYMEPA ένα σύντομομήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
(5 Ιουνίου).19.
Τραγούδια - Παραμύθια – ΠοιήματαΗ Ομάδα φτιάχνει τραγούδια
, παραμύθια, ποιήματα με θέμα τηνπροστασία του θαλάσσιου κόσμου
.20.
Δημιουργία κασέτας ή CDΤα μέλη της Ομάδας ηχογραφούν σε κασέτα ή
CD τα τραγούδιατους με μηνύματα για την προστασία του θαλάσσιου
περιβάλλοντος και τα στέλνουν σε τοπικούς ραδιοφωνικούς
σταθμούς με σκοπό την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας
.21.
Δημιουργία - Παρουσίαση θεατρικού έργουΗ Ομάδα ετοιμάζει ένα θεατρικό έργο και οργανώνει την
παρουσίασή του σε εκδήλωση στο σχολείο
. Το θέμα του έχεισχέση με την καταστροφή του περιβάλλοντος από τον ίδιο τον
άνθρωπο μέσα από την άγνοιά του
, την αδιαφορία του αλλά καιτην απληστία του
.22.
Επίσκεψη σε ΠλοίοΗ Ομάδα επιδιώκει να επισκεφθεί το Λιμάνι για να ενημερωθεί
για την ασφάλεια των πλοίων
, την πρόληψη της ρύπανσης καιτη συνεργασία των Αρχών με την εμπορική ναυτιλία
.23.
Συνεργασία με ομάδες ΠΑΙΔΙΚΗΣ HELMEPA & άλλωνMEPAs
Αυτή η συνεργασία μπορεί να περιλαμβάνει
:Αλληλογραφία μεταξύ των ομάδων
, ενημέρωση για την δράσητης κάθε ομάδας και ίσως μελλοντική ανταλλαγή επισκέψεων
24.
Πρόγραμμα Υιοθεσίας «Το Πλοίο Μας»Προμηθευτείτε το σχετικό έντυπο από τη
CYMEPAΥπ
. Παιδείας & Πολιτισμού