• ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (ΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ-ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ) ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

Κυριακή, 8 Ιανουαρίου 2012

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ - ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ
Προσπαθήσαμε κι εμείς να ανακυκλώσουμε χαρτί για να δούμε από πολύ κοντά, στην πράξη δηλαδή, πώς γίνεται.
Πήραμε διάφορα χαρτιά και τα κόψαμε σε λεπτές λωρίδες. Τις βουτήξαμε σε βραστό νερό και τις αφήσαμε 1 ημέρα. Μετά με μίξερ αλέσαμε τον πολτό που έγινε μέχρι να γίνει αραιός «πουρές». Στρώσαμε πετσέτα και πάνω σ’ αυτή βάλαμε μέρος του υλικού και από πάνω βάλαμε μια σίτα και πιέσαμε με τον πλάστη.
Αφήσαμε να στεγνώσει το λεπτό στρώμα χαρτιού και μετά κάναμε τους σελιδοδείχτες μας και δύο κούκλες.
Επίσης ζωγραφίσαμε γυάλινα ποτήρια και βάζα και τα κάναμε διακοσμητικά αντί να τα πετάξουμε.
Κάναμε ταΐστρες για τα πουλιά και με παλιές εφημερίδες μια αφίσα για την Πρωτομαγιά. Είδαμε πώς ένα “άχρηστο” πράγμα μπορεί να μεταμορφωθεί σε κάτι χρήσιμο”
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
Για να μάθουμε τις προτιμήσεις των καταναλωτών, να δούμε τις συνήθειές τους, αλλά και τι γνωρίζουν για την ανακύκλωση ετοιμάσαμε και το στείλαμε με τους μαθητές στις οικογένειές τους। Όλοι ανταποκρίθηκαν και απάντησαν με προθυμία στις ερωτήσεις μας. Έτσι λοιπόν καταλήξαμε σε μερικά χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία μας βοήθησαν στην εργασία μας. • Βλέπουμε λοιπόν ότι οι περισσότεροι προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα που η συσκευασία τους είναι από χαρτί ή γυαλί και μόνο μερικές φορές χρησιμομοιούν ξανά τη συσκευασία.

• Οι πιο πολλοί γνωρίζουν ότι το πλαστικό επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον.
• Στην ερώτηση για την ανακύκλωση ενώ είναι ενημερωμένοι οι περισσότεροι σχετικά μ’ αυτήν, μόνο μερικές φορές χρησιμοποιούν τους κάδους ανακύκλωσης που υπάρχουν. Είναι λοιπόν ανάγκη να ενημερωθεί περισσότερο ο κόσμος για τη χρησιμοποίησή τους.
Στο τέλος προτείναμε τους καταναλωτές να γράψουν τις προτάσεις τους σχετικά με θέματα που έχουν σχέση με την καθαριότητα και την ανακύκλωση. Να τι μας έγραψαν μερικοί:
• Να συνεχίσετε οι εκπαιδευτικοί να ασχολείστε με το θέμα της ανακύκλωσης
• Να βάλει ο Δήμος περισσότερους κάδους ανακύκλωσης σε όλα τα σημεία της πόλης και να ενημερωθούν όλοι οι πολίτες
• Να χρησιμοποιούμε περισσότερο προϊόντα με συσκευασίες από ανακυκλώσιμα υλικά
• Να διδάσκεται η καθαριότητα και ο σεβασμός στο περιβάλλον στους μαθητές του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού
• Να γίνεται πιο τακτικά η αποκομιδή των απορριμμάτων από τους υπαλλήλους του Δήμου
• Να εφαρμόζονται πιο αυστηρά οι νόμοι στον τομέα της καθαριότητας, ιδιαίτερα σε όσους ρυπαίνουν ανεξέλεγκτα το περιβάλλον
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
1. Τι είδους προϊόντα προτιμάτε να αγοράζετε; (μία απάντηση)
συσκευασμένα χύμα ανάλογα το προϊόν
2. Όταν αγοράζετε συσκευασμένα σας ενδιαφέρει το υλικό συσκευασίας; (μία απάντηση)
Ναι Όχι
3. Τι είδους συσκευασία προτιμάτε να έχουν; (1-2 απαντήσεις)
χαρτί πλαστικό γυαλί μέταλλο
4. Χρησιμοποιείτε ξανά συσκευασίες προϊόντων; (μία απάντηση)
Ναι, πάντα Όχι καθόλου Μερικές φορές
5. Ποιο υλικό ξέρετε ή πιστεύετε ότι επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον; (μία απάντηση)
χαρτί πλαστικό γυαλί μέταλλο
6. Έχετε κάδο απορριμμάτων στο σπίτι σας; (μία απάντηση)
Nαι ΄Oχι
7. Είστε ενημερωμένοι σχετικά με την ανακύκλωση;
(μία απάντηση)
Πολύ Λίγο Καθόλου
8. Χρησιμοποιείτε τους κάδους για την ανακύκλωση χαρτιού που υπάρχουν σε σημεία της πόλης (μία απάντηση)
Ναι, πάντα Όχι, καθόλου Μερικές φορές
9. Γράψτε κάποιες προτάσεις που έχετε σχετικά με την καθαριότητα της πόλης μας.
10. Τι νομίζετε ότι μπορεί να γίνει σχετικά με την ανακύκλωση και πώς μπορούμε να συμμετέχουμε κι εμείς;