• ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (ΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ-ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ) ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

Σάββατο, 7 Ιανουαρίου 2012

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Δραστηριότητες

v Πραγματοποίηση ανιχνευτικής επίσκεψης στην παραλία, όπου συνέλεξαν πληροφορίες με τις οποίες αναζητούν, ανακαλύπτουν, κατακτούν γνώσεις για το θαλάσσιο οικοσύστημα. (Παρατηρούν είδος παραλίας- κατάσταση θάλασσας- θερμομέτρηση θαλασσινού νερού- συλλογή από όστρακα, φύκια, βότσαλα και άλλους θησαυρούς της παραλίας- σχεδιάζουν την ακτογραμμή- επικοινωνούν με τους θαμώνες της παραλίας- παίζουν το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού, παιχνίδι γνώσεων).
v Επίσκεψη στο Μουσείο Ζωολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (συλλογή πληροφοριών, παρατήρηση, κατηγοριοποίηση θαλάσσιων οργανισμών).
v Επίσκεψη στον αθλητικό όμιλο Ε. Ν. Ο. Α στον Άγιο Κοσμά όπου με τον κ. Παπαπαύλου συλλέγουν σκουπίδια ομαδοποιώντας τα σε μέταλλο, χαρτί, πλαστικό. Επίσης, συνέντευξη από αθλητές, βυθομέτρηση, ζύγιση, πλεύση, πλεύση, περιγραφή αθλήματος-αίτηση εγγραφής στον όμιλο.
v Επίσκεψη στο μουσείο Οστράκων και στην παιδική HELMEPA, καθώς επίσης και στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δραπετσώνας, στου οποίου το δίκτυο ανήκε το σχολείο, με σκοπό να παρακολουθήσουν τα παιδιά πρόγραμμα με θέμα «Θαλάσσια Ζωή και Αλιεία στο Σαρωνικό».
v Επίσκεψη στο χώρο του Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, όπου έγινε ενημέρωση από ειδικούς για το σκοπό και το έργο του κέντρου.
v Επίδειξη στα παιδιά του εξοπλισμού του δύτη, ως παράδειγμα επαγγέλματος σχετιζόμενο με τη θάλασσα.
v Γλωσσική προσέγγιση του θέματος: Δημιουργία διαθεματικού διαπολιτισμικού λεξικού (συλλογή πληροφοριών- ταξινόμηση- κατηγοριοποίηση- διαπολιτισμική χροιά στην ονοματολογία των θαλάσσιων οργανισμών και την οριοθέτηση των ρυπαντών του θαλάσσιου οικοσυστήματος.
v Καταγραφή σε ημερολόγιο δραστηριοτήτων και συναισθημάτων ομάδων (φωτογραφίες που τράβηξαν οι ίδιοι οι μαθητές αναφέροντας τους λόγους που προτίμησαν τη συγκεκριμένη στιγμή).
v Έκδοση μηνιαίας εφημερίδας (είδη υπό εξαφάνιση- θαλάσσια αθλήματα, συνεντεύξεις αθλητών, παιχνίδια, θαλασσινές λιχουδιές, το Φάληρο χθες, σήμερα αύριο, θαλασσινά επαγγέλματα, μύθοι της θάλασσας και τραγούδια από όλο τον κόσμο
v Σύνθεση ποιημάτων και παραμυθιού σε σχέση με το θαλάσσιο κόσμο, τα επαγγέλματα και τους μύθους και δημιουργία βιβλίου που να περιέχει τις γραπτές δημιουργίες των παιδιών.
v Επίδειξη μουσικών οργάνων που χρησιμοποιούνται στην ελληνική παραδοσιακή νησιωτική μουσική στο χώρο του σχολείου από μουσικό.
v Έκθεση βιβλίου για τη θάλασσα (κατηγοριοποίηση βιβλίων ανάλογα με την ηλικία, πρόσκληση άλλων σχολείων).
v Έκθεση κατασκευών από υλικά που συνελέγησαν από τη θάλασσα και ανακυκλώσιμων υλικών (λαμπάδες, ποτήρια, κασπώ, θαλάσσια είδη από ανακυκλωμένο χαρτί και από πηλό).
v Παραγωγή αφίσας και πληροφοριακού στους λουομένους στην παραλία
v Υποδοχή σεντουκιού του Ναυτίλου στο σχολείο και συμμετοχή στις προβλεπόμενες δραστηριότητες του σεντουκιού από τους μαθητές.
v Παρουσίαση θεατρικού έργου και δρώμενων.
v Παρουσίαση παραδοσιακών χορών και τραγουδιών που σχετίζονται με την περιοχή στο χώρο του σχολείου.
v Βιντεοσκόπηση αλλαγών της παραλιακής ζώνης, φωτογραφικό αρχείο περιοχής, μακέτα μέλλοντος (σύγκριση- σχόλια).
v Τα παιδιά δοκιμάζουν τις ικανότητές τους στα Ολυμπιακά αθλήματα.
v Γνωστοποίηση δράσης στα Μ. Μ. Ε.
v Κατασκευή μακέτας από τα παιδιά σε σχέση με τα επαγγέλματα της θάλασσας.
v Κατασκευή βάρκας με τον εξοπλισμό του ψαρά.
v Συνεργασία με τη λιμενική αρχή για τη διατήρηση της καθαριότητας της ακτής τους καλοκαιρινούς μήνες.