• ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (ΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ-ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ) ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ

ένα παιχνίδι ρόλων για τον σεισμό σε σχολική τάξη
οδηγίες για την διδασκαλίαΜέσα στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των πέντε ατόμων με σκοπό μία θεατρική δραστηριότητα με θέμα τη κεντρική έννοια του σεισμού. Μέσα από δικούς τους αυτοσχεδιασμούς οργανώνουν τη δική τους εργασία, συζητούν και απαντούν τις ερωτήσεις που τους έχουν δοθεί σε φύλλα εργασίας που ο δάσκαλος /α έχει σχεδιάσει. Οι απόψεις των ομάδων εκφράζονται στο σύνολο της τάξης στη συζήτηση που γίνεται ανάμεσα στους μαθητές με συντονιστή τον/την δάσκαλο/α και πάλι με άξονα το φύλλο εργασίας μετά το τέλος της ομαδικής δουλειάς. διδακτικό υλικόΔίνεται το θεατρικό:Σε μία σχολική τάξη κατά τη διάρκεια του μαθήματος γίνεται ένας σεισμός και μεταξύ των παιδιών αναπτύσσεται ένας διάλογος.Α ΟΜΑΔΑ:Κυρία, κυρία το θρανίο μας κουνιέται.Β ΟΜΑΔΑ:Ναι, ναι και εμείς το νιώθουμε. Κουνιόμαστε από τη θέση μας!!Γ ΟΜΑΔΑ: Σεισμός, σεισμός!!!ΔΑΣΚΑΛΑ:Γρήγορα κάτω από τα θρανία σας χωρίς πανικό.Α ΟΜΑΔΑ:Κυρία νομίζουμε πως ο σεισμός σταμάτησε. Τι πρέπει να κάνουμε τώρα;ΔΑΣΚΑΛΑΜην πανικοβάλλεστε, ψυχραιμία!!! Όλα θα πάνε καλά.Β ΟΜΑΔΑ:Να βγούμε έξω κυρία. Ο σεισμός σταμάτησε.ΔΑΣΚΑΛΑ:Ναι. Σηκωθείτε με τη σειρά και δύο-δυο παιδιά βγείτε έξω στη μέση της αυλής.(Όλα τα παιδιά υπακούοντας τη δασκάλα βγαίνουν στην αυλή και μαζεύονται στο κέντρο της για να αισθάνονται ασφαλή. Στη συνέχεια ξεκινά μία συζήτηση μεταξύ των ομάδων)Γ ΟΜΑΔΑ:Τι θα συνέβαινε κυρία αν ο σεισμός ήταν μεγαλύτερος; Θα υπήρχαν καταστροφές;ΔΑΣΚΑΛΑ: Ναι πιθανόν θα συνέβαιναν. Ίσως ο πίνακας να έφευγε από τη θέση του, κομμάτια του τοίχου να έπεφταν και τα αντικείμενα από τα θρανία και τα ράφια να έπεφταν επίσης. Επιπλέον σε περίπτωση που δεν με υπακούατε και δεν κρυβόσασταν κάτω από τα θρανία σας παιδιά ίσως να υπήρχε κίνδυνος τραυματισμού. Απαιτείται πολλή προσοχή σε ανάλογη περίπτωση σεισμού. Γι’ αυτό πάντα να βρίσκεστε σε ετοιμότητα και να γνωρίζεται τα απαραίτητα μέτρα προστασίας σε οποιονδήποτε χώρο και αν βρίσκεστε.Α ΟΜΑΔΑ: Ποια είναι κυρία τα κατάλληλα μέτρα που πρέπει να λάβουμε αν ο σεισμός συμβεί όταν θα είμαστε σπίτι;ΔΑΣΚΑΛΑ:Πάντα θα πρέπει να προφυλάσσεστε κάτω από γερά αντικείμενα, κάτω από τις κάσες στις πόρτες και το κυριότερο σε καμία περίπτωση δε θα προσπαθείτε να βγείτε έξω κατά τη διάρκεια σεισμού. Μονό όταν σιγουρευτείτε ότι ο σεισμός σταμάτησε τότε μπορείτε να βγείτε έξω γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο μετασεισμού. Όσοι από εσάς μένετε σε πολυκατοικίες ποτέ μη χρησιμοποιείτε το ασανσέρ για να κατεβείτε κάτω. Μη σπαταλάτε χρόνο στο να προστατέψετε κάποιο αγαπημένο σας αντικείμενο. Προέχει η δική σας ασφάλεια!! Πάντα να θυμάστε τα λόγια μου και να πράττετε ανάλογα..φύλλο εργασίαςερωτήσεις:1. Ποιές οι πρώτες αντιδράσεις των παιδιών στη συγκεκριμένη περίπτωση σεισμού;2. Ποιές οι πιθανές καταστροφές της τάξης σε περίπτωση μεγάλου σεισμού;3. Ποιά τα μέτρα προστασίας που τόνισε η δασκάλα;4. Ποιά είναι τα επιπλέον μέτρα προστασίας που γνωρίζεται εσείς και δεν έχουν αναφερθεί από τη δασκάλα;5. Συντάξτε ένα κείμενο από δικά σας περιστατικά που είτε έχετε βιώσει είτε σας έχουν περιγραφεί από το συγγενικό σας περιβάλλον; χρονική διάρκεια:Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα ο χρόνος που απαιτείται είναι δύο διδακτικές ώρες καθώς είναι περισσότερο χρονοβόρα από άλλες.στάσεις και δεξιότητεςΤο θέατρο στην τάξη αποτελεί μια προσπάθεια συνάντησης της θεατρικής κουλτούρας με τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών .Οι μαθητές μέσα από συγγραφικούς αυτοσχεδιασμούς στην τάξη που αφορούν θέματα φυσικών επιστημών έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις φυσικές επιστήμες μέσα από το θέατρο .χάρτης εννοιών
η δραστηριότητα σχεδιάστηκε απο την Ταραλίδου Άννα και την Χαλατσάκη Αικατερίνη- Άννα

http://static.wetpaint.com/img/bg/1.png?v=20111206133452 dprou
Latest page update: made by dprou , Apr 8 2009, 6:27 AM EDT (about this update About This Update Rename - dprou No content added or deleted. - complete history)
Keyword tags: None
More Info: links to this page